Saturday, February 28, 2009

KEMAHIRAN DAN PENGALAMAN TEKNIKAL PERALATAN LETRIK DIMENAFAATKAN OLEH AHLI KOMUNITI BESTARI PEKAN WESTON


EKONOMI
AHLI AHLI -KOMUNITI BESTARI
PEKAN WESTON






Encik Mohd Tahir Omar Salah seorang Ahli Jawatankuasa K. BESTARI Pekan Weston yang telah berhijrah ke Johor Baharu selama hampir 13 tahun telah memenafaatkan kemahiran dan pengalaman beliau sebagai juruteknik perkapalan dalam bidang elikterikal telah membuka perniagan sendiri di pekan weston . Kini setalah hampir tiga tahun menetap sepenuhnya sebagai ahli masyarakat weston beliau kini membuka bengkil sendiri bagi memberikan perkhidmatan membaik pulih peralatan letrik seperti Radio , Peti TV , Peti Sejuk , Komputer ,Misin Basuh , Mesin Jahit , Kipas dan lain lain lagi . Beliau bukan hanya menerima tempahan disekitar Pekan Weston bahkan telah menerima tempahan dari luar daerah Beaufort , Sipitang dan Kuala penyu . Justeru tempahan yang telah beliau terima memberikan pulangan keuntungan yang lumayan bagi menyara keluarga beliau . Bak kata pepatah " Hujan Emas di negeri Orang Hujan Batu di negeri sendiri " ... Tak sama ditempat sendiri ... Ujur beliau penuh yakin .

Dalam keadaan cabaran masa kini yang begitu mencabar pelbagai peluang dan ruang disediakan oleh kerajaan bagi disi olah kalangan belia . Apa yang lebih penting ilmu dan kemahiran perlu ada bagi menempah kejayaan yang diharpkan . Tidak ada yang mustahil bagi kita sekiranya dilakukan dengan bersungguh - sungguh .

Bagi yang berhasrat memerlukan perkhidmatan Pembaikan peralatan Leterik ( Mahireliktronek weston ) mengadakan perkhidmatan terus ke rumah kediaman disekitar Daerah Beaufort , Sipitang , Kuala Penyu .

hubungi :-
Mohd Tahir Omar
Kg Weston 89808 Beaufort Sabah
0127067192
0146790017
0127227485

No comments:

Post a Comment