Saturday, February 28, 2009

MAJLIS DIALOG POLIS DAN PEMIMPIN MASYARAKAT MUKIM WESTON

Sebaik- baik kamu ialah orang yang tidak meninggalkan akhiratnya kerana dunia dan tidak meninggalkan dunianya kerana akhiratnya , sebaiknya tidak bersusah payah hhanya kerana manusia ( bukan kerana Allah )
AL KITAB ...

"DIMANA BUMI DIPIJAK DISITU LANGIT DIJUNJUNG "

" KESELAMATAN NEGARA TANGGUNGJAWAB BERSAMA "


Pada 30 mAC 2008 . Jam 10.00 Pagi bertempat di balai Polis Pekan Weston Satu Mejlis Dialog Pemimpin - Pemimpin Masyarakat Mukim weston bersama P.D.R.M IPD Beaufort telah diadakan . Majlis yang dipengerusikan oleh Encik Junaidi Omar Ali selaku Pengerusi Pelaksana telah berjaya merumuskan beberapa pendekatan bagi menangani masalah gejala sosial remaja masa kini yang terlibat dengan perilaku yang tidak sihat . Segala rumusan dari persetujuan dielog diangkat untuk diteleti dan seterusnya dilaksanakan sebagai pencegahan diperingkat awal.

Apa yang lebih penting majlis ini juga diharapkan dapat merapatkan hubungan silaturahim diantara pemimpin masyarakat , Polis , dan badan NGOs yang ada di pekan weston . Majlis dimeriahkan lagi dengan ke hadiran Timbalan Ketua Polis Daerah Beaufort ASP Encik Gazali Abd Gani selaku wakil kepada Ketua Polis Daerah Beaufort .



Diantara Pemimin Masayarakat Dan Badan NGO Yang hadir diantaranya Wakil Ketua Ank negeri , Ketua Kampung , Pengerusi JKKK, Persatuan Belia , Ikatan Relawan Weston , Persatuan Silat , dan Ketua Masyarakat Cina Weston yang melibatkan 9 buah kampung .

No comments:

Post a Comment